Shooters Forum banner

Identificeren van de mondingsdraad

222 views 12 replies 4 participants last post by  rvance  
#1 ·
Absoluut beginnersvraagje, maar hoe bepaal ik een mondingsdraad? Ik heb een wapen gekocht dat werd geleverd met een grote demper erop, maar ik ben er niet blij mee, dus ik wil iets meer low-profile bestellen.

Het meten van de schroefdraadmaat is niet zo'n probleem, maar welk type schroefdraad is wat me verbaast.

Image

#3 ·
Deze dempers zijn op dit moment antiek. Voor zover ik weet hebben ze Finland niet verlaten. Er staat geen merk op, alleen T8 I1. Wat Google me vertelt, is een BR-ontwerp dat werd uitbesteed aan Ase Utra. Ze werden op bestelling gemaakt in elke schroefdraad die de koper wilde.

vermoedelijk geweldig voor hun tijd, en extreem stil. Als je het ding ziet... ik houd geen rekening met gewicht bij het kopen van scopes etc., maar dit ding is volledig gemaakt van koolstofstaal en net zo lang als de loop

Image

#6 ·
misschien is het een standaard schroefdraad, ik weet het gewoon niet. Ik zou liever niet meer loop van een 6.5x55 verwijderen die al ingekort was van wat al een karabijn was.

#8 ·
Lijkt op een "V"-draad op de nieuwe foto. Het is niet ongebruikelijk om een vijl te gebruiken en de braam te verwijderen, het lijkt op de lange termijn beter te werken.
Denk je dat een m14/1 spigot erop zou passen? Of is dat een speciaal draadtype. Aangezien het Finland is, zou ik verwachten dat het metrisch is?

#9 ·
Het meten van de schroefdraadmaat is niet zo'n grote moeite, maar wat voor soort schroefdraad het is, dat is wat me verbaast.
Ik sprak over het type schroefdraad, niet over de maat of spoed.

Ik denk dat de schroefdraad standaard en metrisch zal zijn, ik denk niet dat er behoefte is aan een niet-standaard schroefdraad en met een metrisch land verwacht ik een metrische schroefdraad. Als de door u genoemde schroefdraadmaat gebruikelijk is, verkoopt een bouwmarkt mogelijk zowel bouten als moeren in die maat. Een bout kan ernaast worden gelegd om te zien of de schroefdraden overeenkomen en de moer kan erop worden geschroefd. De toleranties zouden veel kleiner moeten zijn op het geweer dan op de moer en beide, de moer past mogelijk niet of is een losse passing. Een schroefdraadspoedmeter is het beste om de spoed te verifiëren.

#10 ·
Kijk eens naar dit monster, het is ronduit komisch. En verbeter me als ik het mis heb, maar met een supersonische patroon wordt het niet echt merkbaar stiller door alleen maar een beest van een demper toe te voegen

Image

#12 ·
Hij gebruikte meestal grote S&B-dozen. Meestal rond de 800 m/s. Vrijwel alle munitie die je kunt kopen, zit rond de 780-820 m/s, tenzij je Norma of Lapua koopt, die op volle druk zijn geladen en duidelijk gemarkeerd zijn als niet voor de m96. Mijn handladingen zijn iets heter, maar nog steeds in het bereik van 820-850. Ik verwacht geen stilte, wil voornamelijk de mondingsflits verwijderen en de knal van het kruit verminderen. De krak reist niet ver in de bossen.

#13 ·
Hij gebruikte meestal grote doos S&B. Rond 800 m/s meestal. Vrijwel alle munitie die je kunt kopen is rond 780-820 m/s, tenzij je Norma of Lapua koopt, die met volle druk zijn geladen en duidelijk gemarkeerd zijn als niet voor de m96. Mijn handladingen zijn iets heter, maar nog steeds in het bereik van 820-850. Ik verwacht geen stilte, wil voornamelijk de mondingsvlam verwijderen en de knal van het poeder verminderen. De krak reist niet ver in de bossen.
Het elimineert de mondingsvlam en alles wat overblijft is de supersonische krak, die zich over de hele baan van de kogel verspreidt, zodat deze uw locatie niet verraadt.